Unable to process insert: Access denied for user 'night'@'localhost' (using password: NO) پایان نامه - پروپزال- کار آفرینی- نمونه سوال | پایان مدیریت شناسایی و رتبه بندی پیشران های یادگیری سیار
خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
پایان نامه تاثیر جهانی شدن حقوق بشر در حاکمیت دولت ها
پایان نامه تاثیر جهانی شدن حقوق بشر در حاکمیت دولت ها
قیمت : 39,000 تومان
پکیج کامل کارشناسی ارشد پارسه
پکیج کامل کارشناسی ارشد پارسه
قیمت : 19,000 تومان

پایان مدیریت شناسایی و رتبه بندی پیشران های یادگیری سیار

پایان مدیریت شناسایی و رتبه بندی پیشران های یادگیری سیار



چکیده


هدف این مقاله شناسایی و رتبه­بندی پیشران­های یادگیری سیار در دانشگاه سیستان و بلوچستان می­باشد. جامعه آماری مورد پژوهش 100 نفر از خبرگان حوزه فناوری اطلاعات شامل اساتید، کارشناسان مجازی و دانشجویان ترم 3 به بالای مجازی دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال 94-1395 می‌باشد. ابزار جمع­آوری اطلاعات پرسشنامه ارجحیت­بندی­ محقق ساخته شامل 4 بعد فراگیر یادگیرنده­، اجتماعی و تعاملی، ابزار و تکنولوژی و زیرساخت‌ها است. روایی پرسشنامه­ تایید و در اختیار خبرگان قرار گرفت. نرخ ناسازگاری کلیه مقایسات نیز کمتر از0.1 است. روش تحقیق توصیفی و کاربردی است. داده­های گردآوری شده با استفاده از تکنیک AHP و نرم افزار Expeert Choice تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحقیق نشان داد جنبه ابزار و تکنولوژی با وزن0.493 در رتبه نخست، جنبه زیرساختها با وزن 0.276 در رتبه دوم، جنبه اجتماعی و تعاملی با وزن 0.158 در رتبه سوم و جنبه فراگیر با وزن 0.073 در رتبه آخر قرار گرفت، همچنین در جنبه ابزار و تکنولوژی زیر معیار اینترنت سیار با وزن 0.213، در جنبه زیر ساخت­ها زیر معیار محتوی مناسب با وزن 0.285، در جنبه اجتماعی و تعاملی زیر معیار انتقال ایده ها و اطلاعات با وزن 0.248 و در جنبه فراگیر زیر معیار سود­مندی و بهروری با وزن 0.202، در رتبه­های نخست قرار گرفتند. بنابراین باید نگرش مثبتی نسبت به یادگیري از طریق تلفن همراه و نقش آن در اثر بخشی برنامه­هاي آموزشی و کیفیت آموزش ایجاد گردد.


فصل اول: کلیات تحقیق.. 2

1-1-مقدمه. 3

1-2-بیان مسئله. 3

1-3-اهمیت و ضرورت تحقیق.. 5

1-4-اهداف تحقیق.. 7

1-4-1-هدف اصلی تحقیق.. 7

1-4-2-اهداف فرعی تحقیق.. 7

1-5-سؤالات تحقیق.. 7

1-5-1-سؤال اصلی تحقیق.. 7

1-5-2-سؤالات فرعی تحقیق.. 7

1-6-فرضیات تحقیق.. 7

1-7-قلمرو تحقیق.. 7

قلمرو موضوعی.. 7

قلمرو مکانی.. 8

قلمرو زمانی.. 8

1-8-روش تحقیق.. 8

1-9-ابزار گردآوری داده‌ها 8

1-9-1-تعاریف مفهومی و عملیاتی واژه‌ها 8

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق... 10

2-1-مقدمه. 10

2-2-آینده‌پژوهی.. 11

2-3-پیشران.. 12

2-4-فناوری اطلاعات... 13

2-4-فناوری اطلاعات... 13

2-5-ابزارهای فناوری اطلاعات در یادگیری.. 13

2-5-1-پست الکترونیک.... 14

2-5-2- کتابخانه مجازی.. 14

2-5-3-اینترنت... 15

2-6-یادگیری.. 15

2-6-یادگیری.. 15

2-6-1-تعریف یادگیری.. 15

2-6-1-تعریف یادگیری.. 15

2-6-2-آموزش و یادگیری.. 16

2-7-انواع یادگیري.. 16

2-7-1-یادگیري سنتی.. 16

2-8-یادگیري الکترونیکی.. 17

2-8-2-انواع آموزش الکترونیکی.. 18

2-8-2-انواع آموزش الکترونیکی.. 18

2-9-ویژگی‌های آموزش الکترونیکی.. 19

2-10-آموزش الکترونیکی یا یادگیری الکترونیکی.. 20

2-11-مفهوم فراگیری الکترونیکی.. 20

2-11-1-آموزش از راه دور. 21

2-11-2-تکنولوژی موبایل و آموزش موبایلی.. 21

2-12-یادگیري سیار. 21

2-12-1-تعریف یادگیری سیار. 21

2-12-2-تاریخچه یادگیری سیار. 23

2-12-3-یادگیری سیار و ابزارهای سیار. 24

2-12-4-اهداف آموزش سیار. 25

2-12-5-عناصر یادگیری سیار. 26

2-12-6- الزامات یادگیری سیار. 26

2-12-7- فرصت‌های یادگیری سیار. 27

2-12-8-چالش‌های یادگیری سیار. 27

2-13-ویژگی‌های یادگیری سیار. 28

2-13-1-مزیت‌های یادگیری سیار. 29

2-13-2-محدودیت‌های یادگیری سیار. 31

2-13-3-فنّاوری‌های یادگیری سیار. 31

2-13-4-گوشی تلفن همراه هوشمند. 32

2-13-4-گوشی تلفن همراه هوشمند.. 32

2-13-5-رایانه‌های دستی همراه. 33

2-14-دستگاه‌های پخش همراه. 33

2-14-1-دستگاه کتاب همراه 33

2-14-2-دستگاه‌های بازی همراه 33

2-14-1-1-رایانه‌های لب تابی که قابلیت اتصال به اینترنت را بدون سیم‌دارند. 33

2-14-1-1-رایانه‌های لب تابی که قابلیت اتصال به اینترنت را بدون سیم‌دارند.. 33

2-14-1-2-رایانه‌های شخصی صفحه‌ای.. 34

2-15-چشم‌اندازهای آینده یادگیری سیار. 34

2-15-1-نظریه‌های یادگیری.. 34

2-16-مقایسه آموزش سیار و آموزش الکترونیک.... 38

2-16-1-الگوی تئوری فعالیت‌های منطقی.. 39

2-17-پیشینه پژوهش.... 41

2-17-1-تحقیقات داخلی.. 41

2-17-2-تحقیقات خارجی.. 43

فصل سوم: روش تحقیق... 51

3-1- مقدمه. 52

3-2- روش تحقيق.. 53

3-3- قلمرو تحقیق.. 53

3-3-1-قلمرو مکانی تحقیق(جامعه آماری). 53

3-3-2-قلمرو زمانی تحقیق.. 53

3-4- روش گردآوری داده ها 53

3-5- انتخاب خبرگان.. 53

3-6- روش شناسی یکپارچه AHP/ Expeert Choice.. 54

3- 7- فرآیند AHP و گام های تشکیل آن.. 59

3-7-1- گام اول: ساخت درخت سلسله مراتب تصمیم: 59

3-7-2- گام دوم: محاسبه وزن: 60

3-7-2-1- مرحله اول : مقایسات زوجی.. 60

3-7-2-2- مرحله دوم:استخراج اولویت ها از جدول های مقایسه گروهی.. 62

3-7-3- مرحله سوم: انتخاب بهترین گزینه. 63

3-8- تکنیک اکسپورچویس.... 65

3-8-1- مدل تصميم گيري و رتبه بندي اکسپورچویس.... 65

3-8-2-کاربردهای نرم افزار Expert Choice.. 65

5-3- ابزار جمع آوری اطلاعات... 66

3-8-3- ابزار جمع آوری اطلاعات... 66

6-3- ابزار تجزیه و تحلیل اطلاعات... 66

9-3- روایی و پایایی پرسشنامه. 66

3-10-روایی پرسشنامه. 66

3-11-پایایی پرسش نامه. 67

3-12- قابلیت نرم افزار اکسپور چویس.... 68

فصل چهارم: تجزیه ‌و تحلیل داده‌ها. 70

4-1- مقدمه. 71

4-2- آمار توصیفی متغیر های جمعیت شناختی.. 71

4-2-1- جنسیت... 71

4-3- شناسائی شاخص‌های نهائی.. 74

4-4- تعیین اولویت عناصر مدل با استفاده از تکنیک AHP. 76

4-4-1- گام اول: تعیین اولویت معیارهای اصلی براساس هدف... 76

4-4-2- گام دوم: تعیین اولویت زیر معیار ها بر اساس معیار های اصلی.. 78

4-4-2-1- تعیین اولویت زیر معیار های جنبه فراگیر. 78

4-4-2-2- تعیین اولویت زیر معیار های جنبه اجتماعی و تعاملی.. 79

4-4-2-3- تعیین اولویت زیر معیار های جنبه ابزار و تکنولوژی.. 80

4-4-2-4- تعیین اولویت زیر معیار های جنبه زیرساخت ها 81

4-5- نمودار تحلیل حساسیت... 82

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات... 86

5-1- مقدمه. 87

5-2- مروری بر فصل های گذشته. 88

5-3-نتیجه گیری.. 88

5-3-1 نتایج حاصل از بررسی ویژگیهای جمعیت شناختی.. 88

5-4- نتایج حاصل از تحلیل استنباطی داده ها 89

تعیین اولویت زیر معیار های جنبه زیرساخت ها: 90

5-5- پیشنهادات مبتنی بر تحقیق.. 90

5-5-1- پیشنهاد کلی مبتنی بر تحقیق.. Error! Bookmark not defined.

5-5-2 پیشنهادها برای محققین آینده. 92

5-6-محدودیت های تحقیق.. 92

مراجع.. Error! Bookmark not defined.

پیوست ها Error! Bookmark not defined.








فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول2-1- اهداف آموزش سیار 25

جدول2-2- نظریه های یادگیری سیار، کسکین.. 25

جدول2-3- مقایسه آموزش سیار و آموزش الکترونیک... 25

جدول 2-4- پیشینه تحقیق.. 46

جدول 3-1- مقیاس دو به دو در AHP. 60

جدول 3-2- شاخص سازگاری تصادفی.. 65

جدول 4-1-جدول توزیع پاسخ دهندگان به تفکیک جنسیت.. 73

جدول 4-2- جدول توزیع پاسخ دهندگان به تفکیک سن.. 74

جدول 4-3- جدول توزیع پاسخ دهندگان به تفکیک تحصیلات.. 76

جدول 4-4- شاخص‌های اصلی و زیر معیار های مربوط.. 75

جدول 4-5-- ماتریس مقایسه زوجی برای تعیین اولویت معیارهای اصلی.. 77

جدول 4-6-- ماتریس نرمال شده مقایسه زوجی برای تعیین اولویت معیارهای اصلی.. 77

جدول 4-7- اولویت بندی نهایی زیر معیار ها 83

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

اصلاحیه پایان نامه - copy_1532965470_14690_4799_1039.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 29,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت